بهترین عایق رطوبتی پشت بام

علت استفاده از عایق پشت بام نانو در ساختمان

 با توجه به این با افزایش جمعیت  نوع معماری ساختمان سازی به سمت ساختمان های مرتفع تغییر کرده و عایق های سنتی مثل ایزوگام و قیرگونی برای ساختمان های امروزی جواب گو نیستند و معماری مدرن ساختمان سازی نیازمند عایق هایی یکپارچه و دارای خاصیت انعطاف پذیری و مقاومت بالا در برابر اشعه خورشید و باران های می باشد و… می باشد.مهندسین و دانشمندان علوم شیمی در کشور های تعوسعه یافته به فکر تولید عایق های رطوبتی جدید برای ساختمان ها شدند و در ایران نیز ده هاست که توسط مهندسین پیشرو در بحث عایق ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد .

از جمله معایب ایزوگام  می توان به تجزیه شدن در دمای زیاد و تبدیل آن به ذغال‌، توأم با اشتعال، شکسته شدن در یخبندان،تبله کردن و جدا شدن از بتن بام و تغییر شكل در مقابل فشار و حلال‌ها اشاره کرد و از معایب قیر و گونی می­توان به پوسیدگی به مرور زمان و پارگی بر اثر نشت‌های احتمالی ساختمان اشاره نمود.  که در عایق پشت بام نانو  شاهد این دست از مشکلات نیستیم.

با ما همراه باشید تا در این مقاله با علم جدید عایق نانو و معایب و مزایای این عایق و ملاک انتخاب عایق رطوبتی مطمئن را باهم برسی کنیم.

توضیحات کامل دربارهی عایق پشت بام نانو

عایق پشت بام نانوچیست ؟

عایق پشت بام نانو یک سیستم عایق بندی نوین است که برای  عایق بندی پشت بام ، آب بندی ایزوگام ،آب بندی پشت بام موزاییکی،سنگی و سرامیکی مورد استفاده قرار میگیرد.عایق جایگزین ایزوگام به صورت مایع روی بام اجرا می شوند و معمولا از چندین لایه باید روی پشت بام اعمال می شود  در این نوع عایق به صورت تخصصی و متناسب با موقعیت آب هوایی مناطق مختلف و سطح پشت بام باید محصول مناسب از طرف شرکت تولید کننده عایق نانو معرفی شود که حداکثر کارایی و طول عمر را داشته باشد عایق های جدید پشت بام شامل عایق بی رنگ،عایق پلیمری و عایق دو جزئی و عایق رنگی می شوند که در بحث عایق کاری پشت بام بهتر است عایق با توری مش اجرا گردد.

ملاک های انتخاب عایق مناسب نانو برای پشت بام

خصوصیات عایق نانو مناسب:

  1. چسبندگی بالا به سطح قابل اعمال
  2. مسلح بودن: عایق مناسب برای پشت بام باید در برابر ترک ها و موترک ها مقاومت داشته باشد و استفاده از الیاف در داخل عایق و یا بالابردن کشتسانی عایق نمی تواند ملاک مسلح بودن عایق باشد عایق نانو فقط با توری مش مسلح می شود و برای بالا بردن کیفیت عایق نانو  باید از مرغوب ترین توری های مش فایبرگلاس استفاده کرد.
  3. ضخامت بالای یک میلی متر داشتن
  4. آنتی uv بودن عایق نانو و آنتی بودن با عایق های الاستومری سفید یا رنگی امکان پذیر است

    لازم به ذکر است یک عایق نانو به تنهایی نمی تواند تمام این خصوصیات استاندارد را داشته باشد و  برای کسب بهترین عایق پشت باید از چند محصول استفاده کرد عایق پرایمر ،توری مش ،عایق دوجزئی ،و عایق رنگی نانو

     
     

انواع عایق پشت بام

عایق روی موزاییک 

عایق پشت بام جایگزین ایزوگام

آب بندی ایزوگام و پشت بام آسفالت  و قیر گونی شده

عایق سقف سقف های شیب دار،گاوانیزه ،پلی کربنات و ورق های سیمانی

عایق روی موزاییک

پشت بام های موزاییک شده یا سنگ کاری شده که معمولا بعد از نصب موزاییک دچار مشکل نشتی آب شده اند نیازی به تخریب و عایق کاری مجدد با عایق های پایه قیری و صرف هزینه های زیادی نیست این نوع پشت بام ها از روی موزاییک و بدون ایجاد وزن سنگین عایق بر روی سقف به صورت مطمئن آب بندی می شوند برای رفع نم پشت بام موزاییکی چندین روش وجود دارد که در تیتر زیر به معایب و مزایای عایق کاری پشت بام موزاییکی با عایق این روش ها می پردازیم و در اخر بهترین  پوشش  پشت بام  شده را به شما معرفی می کنیم

عایقکاری پشت بام موزاییکی با عایق مسلح رنگی

اگر به دنبال بهترین عایق رطوبتی پشت بام  هستید و می خواهید برای همیشه از شر نشت آب راحت بشوید استفاده از سیستم عایق افرا را به شما پیشنهاد می دهیم این عایق که با استفاده از چندین محصول قوی عایق کاری اجرا می شود یک لایه فوق العاده محکم بر روی سطح پشت بام ایجاد می کند  که تحت هیچ شرایطی سوراخ نمی شود و به جرأت می توان گفت محکم ترین و بهترین عایق پشت بام است.

این عایق با دیتیل و چیدمانی از محصولات مختلف اجرا می شود که هر ریسکی که باعث نشت آب پشت بام شود یک لایه برای جلوگیری از نشت آب پشت بام در این دیتیل تعریف شده است این عایق علاوه بر این که پشت بام شما را آب بندی می کند دارای رنگ بندی متوع و زیبا است که باعث ایجاد یک مزیت و زیبایی بیشتر از قبل برای سطح پشت بام و روف گاردن می گردد.

مزیت عایقکاری پشت با م با عایق رنگی مسلح رنگی

1-ضد سایش و مقاوم در برابر ضربه و امکان راه رفتن و تردد بر روی عایق

2-اجرای چندین لایه فشرده  عایق رطوبتی و ایجاد ضخامت نسبت به سایر محصولات نانو

3-مقاوم در برابر گرمای شدید و اشعه خورشید

4-مقاوم در برابر سرمای شدید و یخبندان

5-مقاوم در برابر زلزله و ترک

6-سبک ترین عایق رطوبتی

7-دارای کشتسانی و مقاوم در برابر تنش های طبیعی سازه

8-عدم شل و نرم شدن در تابستان و شکننده شدن در زمستان

9-عایق رطوبتی صد در صد و در عین حال حرارتی برای پشت بام

روش اجرای عایق مسلح رنگی

.

این سیستم عایق کاری بهترین روش برای آب بندی پشت بام های موزاییکی و سنگی و عایق کاری ساختمان های در حال ساخت که در مرحله شیب بندی می باشند

  • ابتدا عایق کوتینگ نفوذگر af630 را با قلم مو یا غلطک بر روی سطح اعمال می شود (این عایق بافت سطح زیر کار را هم آب بند و مقاوم می کند و به عنوان پرایمر برای سایر محصولات مورد استفاده قرار می گیرد).
  • توری مش فایبر گلاس  بر روی سطح نصب می گردد(این مش عایق را مسلح می کند و از پشت بام در برابر ترک های ناشی از زلزله و نشست های ساختمان جلوگیری می کند).
  • عایق دو جزئی افرا af730 پس از ترکیب جزء مایع و پودر با قلم مو بر روی مش قرار می گیرد 
  • عایق فلکس استون رنگی af800 با قلم مو یا غلطک  بر روی عایق دوجزئی اجرا می گردد طی دو مرحله (این عایق دارای انعطاف پذیری بالایی هست و کشتسان می باشد)
  • لاک سخت بی رنگ را بر روی عایق رنگی با غلطک اجرا کنید (این محصول سطح روی

از مزیت فوق العاده این عایق با توجه به این که مراحل متعددی دارد ولی اجرای آن بسیار  سریع  و آسان می باشد (روان بودن متریال عایق اجرای آن را تسریع می کند)به طور مثال برای این پشت بام 100 متری هر مرحله از عایق در کمتر از 2 ساعت انجام می شود 

عایق کاری پشت بام موزاییکی با عایق بی رنگ:

عایق های بی رنگ و شفاف چون عایق های مسلحی نیست فقط بافت مولوکولی سطح را آب بندی می کند و پشت بام ها در معرض تنش های طبیعی و تنش های سازه ای قرار دارند و کاربرد این دسته عایق ها موقت و در حد چند سال بیشتر نیست و این نوع عایق ها عایق های با طول عمر بالا نیستند تنها مزیت این نوع عایق ها هزینه پایین عایق کاری به دلیل مصرف کم عایق می باشد .

در صورت تمایل به عایق کاری به روش بی رنگ یک دوغاب سیمانی به سطح پشت بام داده شود (بهتر است به جای سیمان از پودر بندکشی استفاده شود) و بعد عایق بی رنگ با قلم مو بر روی موزاییک ها پخش شود .

مزایای عایقکاری پشتبام با سیستم عایق افرا

عایق کاری پشت بام های در حال ساخت که در مرحله ی شیب بندی هستند با سیستم عایق مسلح افرا ، در این سیستم عایق کاری نیازی به استفاده از ایزوگام و یا قیرگونی نمی باشد این سیستم عایق کاری به سطح ملات شیب بندی چسبندگی بسیار بالایی ایجاد می کند این سیستم عایق کاری در برابر ترک های ساختمان مقاومت دارد و ترک نمی خورد این سیستم عایق کاری با نصب موازییک بر روی عایق سوراخ نمی شود این سیستم عایق کاری بر خلاف ایزوگام و قیرگونی عایق فشار مثبت و منفی می باشد و برای روف گاردن ها که مدام در معرض نم و رطوبت می باشند بسیار مناسب است ،وزن سبک و مقاوم در برابر آتش سوزی و حرارت از  دیگر ویژگی های سیستم عایق افرا به عنوان بهترین عایق پشت بام می باشد.

 سیستم عایق افرا تنوع رنگ بالایی دارد و یک طرح شکیل و زیبا به پشت بام  شما می دهد از ویژگی های خوب این عایق این می باشد که می توان موزاییک کاری را حدف کرد و از طرح های زیبای این عایق استفاده کرد برای دکوراسیون خارجی ساختمان

آب بندی ایزوگام (پشت بام هایی که قبلا ایزوگام شده اند و دچار نشتی آب هستند)

این عایق رطوبتی بهترین عایق پشت بام های ایزوگامی هست و حتی از نصب مجدد ایزوگام بر روی ایزوگام بهتر است چرا؟ چون این چسب نانو جایگزین ایزوگام چسبندگی بسیار بالایی به سطح ایزوگام دارد و وزن بسیار سبکی دارد و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد . با چسب آب بندی ایزوگام حتی می توان ایزوگام را به صورت موردی ترمیم کرد و هزینه آب بندی ایزوگام برای عایق بندی پشت بام کاهش پیدا می کند.

برای ترمیم ایزوگام ابتدا با عایق کوتینگ نفوذگر افرا یک پرایمر روی ایزوگام زده شود و بعد لب اتصال ایزوگام ها به هم (اورلب ها) و نقاطی از ایزوگام که ترک خورده را با عایق فلکس استون پوشش داده می شود (ابزار اجرای فلکس استون قلم مو و غلطک می باشد)

قیت چسب ترمیم ایزوگام

قیمت عایق جایگزین ایزوگام از ایزوگام ارزان تر است  برای ترمیم ایزوگام هر متر مربع 100 سی سی عایق کوتینگ نفوذگر و 600 گرم عایق فلکس استون سفید نیاز می باشد برای اطلاع از قیمت های روز این محصولات به صفحه عایق کوتینگ نفوذگر و عایق فلکس استون مراجعه کنید .از مزیت های این محصول علاوه بر عایق رطوبتی عایق حرارتی پشت بام هم است. و می توان خودتان هم اقدام به عایق کاری کنید و می توان با خرید اینترنتی عایق نانو این محصول را از سایت ضدآب سازی تهیه کنید.

لزوم استفاده از چسب آببندی افرا

اگر تازه اقدام به ایزوگام بام کردید استفاده از این محصول را به شما توصیه می کنیم چون این عایق از ایزوگام محافظت می کند و نمی گذارد که گرما و سرما ایزوگام را خراب کند و علاوه بر این موارد این عایق جلوی گرما را نیز می گیرد و عایق حرارتی پشت بام هم هست و یک جلوه و ظاهر زیبایی به پشت بام می دهد. و به سادگی و در عرض کمتر از چند ساعت حتی خودتان می توانید اقدام به پوشش روی ایزوگام کنید و با این کار می توانید روی ایزوگام راه رفت و وسیله گذاشت و دیگر مشکل نرم شدن ایزوگام را نخواهید داشت.

عایق سقف شیرانی

برای عایق سقف سقف های شیب دار،گاوانیزه ،پلی کربنات و ورق های سیمانی با جدیدترین عایق شت بام ابتدا باید لب اتصال دو تا ورق را  با توری مش فایبرگلاس  و عایق دوجزئی افرا پوشش داد و بعد روی پیچ ها با مایع آب بندی پشت بام پوشش داده شود و در نهایت یک پرایمر بر روی سطح ورق ها اجرا گردد و بعد دو لایه عایق فلکس استون رنگی

مزیت عایق کاری سقف های گالوانیزه با عایق های نانو وزن بسیار سبک و چسبندگی بالا به سطح فلز و گالوانیزه و جلوگیری از ورود گرما به داخل سقف و عایق کاری و رنگ همزمان می باشد.

اگر میخواهید از بهترین عایق پشتتبام برای رفع نم ساختمان خود استفاده کنید همین العان با شماره زیر تماس بگیرید تا کارشناس های ما نسبت به ارائه دیتیل مناسب و براورد قیمت عایق پشت بام اقدام کنند تماس با ما

آدرس ما در برنامه نشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت و ورود
شماره موبایل خودرا وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد