سرامیک کار خوب

ویژگی های یک سرامیک کار خوب

ویژگی های یک نصاب سرامیک حرفه ای

از آنجایی که ظرافت و تمیزی کار  مهمترین بخش این کار است، پیدا کردن یک متخصص خوب بسیار مهم است، در ادامه مهمترین ویژگی‌های نصاب را بررسی می کنیم.

  • داشتن مهارت و تجربه بالا
  • اجرای کار با ظرافت و دقت بالا
  • شناخت انواع سطوح و روشهای سرامیک کاری
  • آشنایی با تمام مصالح مورد نیاز و قدرت انتخاب بهترین متریال با توجه به کار کارفرما
  • تحویل به موقع کار 
  • تسلط و شناخت کامل به ابزارها و روش استفاده 

انواع روش های سرامیک کاری ساختمان

با توجه یه فضا و شرایط سرامیک کاری به دو روش نصب سرامیک چسبی و نصب سرامیک کف با سیمان انجام می شود 

سرامیک کاری کف با ملات

اغلب برای سرامیک کاری کف از ملات که ترکیبی از سیمان، ماسه و آب است استفاده می شود. این روش قدیمی به علت کیفیت و ماندگاری بالا بیشتر توصیه می شود. اگر کف تخریب باشد برای نصب باید از ملات سیمان استفاده کرد. البته این روش چون بار اضافی ساختمان را افزایش می دهد در نظر خیلی از افراد روش خوبی نیست. اما اگر بخواهیم واقع گرا باشیم برای سرامیک کاری در محیط های مرطوب مانند سرامیک کاری در سرویس بهداشتی و حمام، بهترین روش استفاده از ملات سیمان است.

سرامیک کاری با چسب

نصب سرامیک کف چسبی امروز طرفداران زیادی پیدا کرده است. به علت سرعت بالا و همچنین کثیف کاری کمتر در هنگام نصب سرامیکنصب سرامیک کف چسبی امروز طرفداران زیادی پیدا کرده است. به علت سرعت بالا و همچنین کثیف کاری کمتر در هنگام نصب سرامیک با چسب روی سرامیک این روش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. البته سرامیک کاری با چسب در همه شرایط نیز قابل اجرا نیست. به طور مثال سرامیک چسبی در سرویس بهداشتی و حمام پیشنهاد نمی شود. زیرا امکان نفوذ آب در زیر کار و از بین رفتن استحکام زیرسازی سرامیک وجود دارد. همچنین اگر سطح زیر کار کاملا صاف و یکدست نیست و یا تعدادی از سرامیک ها شکسته هستند بهتر است از این روش استفاده نشود. مورد دیگر اینکه شاید در مواردی این روش موجب افزایش ارتفاع کف سرویس یا آشپزخانه می شود. این اختلاف سطح ممکن است در باز و بسته شدن درب ها و کابینت ها مشکل ایجاد کند.

انواع روش های چیدمان و نصب سرامیک کف

سرامیک ها به روش های مختلفی قابل چیدمان هستند.

سرامیک کاری ساده و مربعی

این روش مرسوم ترین روش چیدمان سرامیک است و مناسب برای فضاهای مانند پذیرایی و اتاق خواب است. اغلب برای سرامیک طرحدار از این روش استفاده می شود.

سرامیک کاری لوزی

اگر زیبایی برای شما بیشتر از قیمت سرامیک کاری اهمیت دارد، چیدمان به روش لوزی را پیشنهاد می کنیم. البته زمان اجرای سرامیک در روش لوزی بیشتر خواهد شد. به همین علت اجرت سرامیک کار نیز افزایش پیدا می کند.

سرامیک کاری آجری

چیدمان کاشی در این روش دقیقا همانند چیدمان آجر در دیوار است. در این روش به علت خطای دید ایجاد شده خطاهای احتمالی کاشیکار دیده نمی شود و اغلب برای اجرای کاشی های با کیفیت پایین تر این روش استفاده می شود.

سرامیک کاری بدون بند یا سرامیک رکتیفای

روش نصب سرامیک بدون بند برای افرادی مناسب است که به سطوحی صاف و بدون درز علاقه دارند. برای سرامیک کاری بدون بند باید لبه های و گوشه های سرامیک کاملا برش داده شوند. زیرا در مراحل ساخت تمام این مصالح، لعاب از کناره های سرامیک سر می خورد و بر آمدگی در گوشه ها ایجاد می شود. به این ترتیب بدون برش نمی توان سرامیک را به روش بدون بند کنار هم قرار داد. نصب سرامیک رکتیفای یا سرامیک کالیبره به مواردی گفته می شود که بصورت دقیق و با دقت بالا برش خورده است و سایز بندی شده اند.

در فرایند سرامیک کاری کالیبره یک مرحله به برشکاری اختصاص داده شده است. در روش رکتیفای یا اصطلاحا برش رکتی دقت بالایی صرف کاهش خطا در سایز و کاملا گونیا بودن لبه های سرامیک می شود. سرامیک کاری بدون درز یا کالیبره دارای مزایای زیادی است. در این روش این تایل ها کاملا به هم می چسبند و سطح یک دستی ایجاد می کنند. البته در این روش باید کاملا برش سرامیک ها به یک اندازه باشد و با دقت برش داده شوند. طریقه نصب سرامیک بدون درز برای سرامیک های طرحدار مناسب است.

 

 

سرایک کار خوب در تهران

جهت اطلاع از سرامیک کار خوب با ما درارتباط باشید  

نکات مهم

 یک نصاب سرامیک کار خوب  باید به این نکته ها توجه کند 

  • یک سرامیک کار حرفه ای همواره از کافی بودن مقدار سرامیک اطمینان حاصل می‌کند. اگر کار خرید را به او بسپارید، متوجه خواهید شد که مقداری بیشتر سرامیک تهیه می‌کند. چون ممکن است تعدادی از تایل‌ها بشکنند و یا پس از اتمام کار نتوان نمونه مشابه آن را در بازار پیدا کرد.
  • زیر سطحی که نصاب سرامیک چسب را روی آن اعمال می‌کند، باید پیش از آغاز کار تمیز شده باشد.
  • اگر زیر کار تخت و صاف است، متخصص باید آن را با نوک تیشه خراش دهد تا چسب به راحتی روی سطح بماند.
  • هر متخصص پیش از شروع کار باید از از تراز بودن دیوار مطمئن شود. همچنین باشد خط افقی را با شمشه و تراز مشخص کرده، و تراز افقی و عمودی را رعایت کند.

در پایان کار  نیز، زمانی که هنوز چسب خشک نشده است، متخصص چسب‌های ماذاد پاک میکند 

سرامیک کاری به روش دوغابی

در این روش، دوغابی را آماده و از آن استفاده می‌کند. مهمترین نکته در اجرای روش دوغابی، گونیا کردن متخصص است.

با اینکار  نصاب سرامیک می‌تواند از گونیا بودن تیغه چینی موجود مطمئن شود. با نادیده گرفتن همین مرحله ساده در نصب کاشی و سرامیک تهران، نتیجه کار شما نامنظم از آب درمی‌آید.

اگر اندازه طولی و عرضی هر دو درست باشند، نصاب سرامیک پس از گونیا کردن، پشت سرامیک را با دوغاب پر می‌کند. وقتی دوغاب نیمه خشک شود، به همین ترتیب ردیف‌های بعد نصب می‌شوند.

 

نصب سرامیک  به روش چسب کاشی افرا

متخصصین به روش چسبی هم می‌تواند پروژه شما را انجام دهد. البته سرامیک کار حرفه ای که استخدام می‌کنید، دقیق از چسب استفاده نمی‌کند؛ بلکه تایل‌‌ها را با سیمانکاری به سطح مدنظر می‌چسباند. ولی نصب کاشی به روش استفاده از چسب کاشی بهترین گزینه است  البته انتخاب بهترین چسب کاشی   اصل مهمی هست که باید به ان اشاره کرد 

نحوه انجام سیمانکاری برای نصب کاشی و سرامیک به این روش، بسیار مهم است. چون برای عالی بودن نتیجه، سیمانکاری موجود نباید فرورفتگی یا بیرون‌آمدگی داشته و یا غیر گونیا باشد.

 

 

 

دستمزد سرامیک کار خوب به چه چیزی بستگی داره

 

 

قیمت سرامیک در مقایسه با سنگ بیشتر است. سرامیک کار حرفه ای می تواند سرامیک دیوار را در زمان بسیار کوتاهی نصب کرد. هزینه نصب سرامیک  شامل قیمت خرید مصالح و دستمزد نصاب است. لذا نوع سرامیک سرویس بهداشتی تصمیم مهمی است که بهتر است با مشورت انجام شود. هر نوع سرامیک را نمی توان در این فضا نصب کرد. معمولا سرامیک کارها توصیه می کنند که اندازه ابعاد سرامیک را متناسب با فضا انتخاب کنید تا کمترین پرتی را داشته باشید.

اگر تصمیم به سرامیک کاری قسمتی از خانه خود را دارید قطعا مهمترین موضوع در نظر شما هزینه سرامیک کاری است. قیمت نصب سرامیک کف به موارد مختلفی بستگی دارد. خوب اولین و مهمترین عامل در تعیین قیمت دستمزد سرامیک کاری کف، متراژ فضا است. همچنین در صورتی که نوع چیدمان سرامیک از حالت ساده خارج شود قطعا دستمزد سرامیک کار نیز بیشتر خواهد شد.

دستمزد سرامیک کار به صورت متر مربع تعیین می شود ولی برخی از موارد قیمت نصب سرامیک دیوار را افزایش می دهد. چنانچه محل نصب دسترسی مناسبی نداشته باشد، سرامیک کاری به سختی و در زمان طولانی تری انجام می شود. هر موردی که موجب افزایش زمان پروژه شود در نهایت قیمت سرامیک کاری حمام، سرویس بهداشتی و غیره را افزایش می دهد.

دستمزد نصب سرامیک های درجه یک از برندهای معروف اندکی متفاوت است. مهم تر از بحث قیمت، مهارت نصاب است. سرامیک کارهای حرفه ای مهارت زیادی دارند و با کمترین میزان هدر دهی، کار را اجرا می کنند. این امر صرفه جویی زیادی در مصالح را به همراه دارد.

قیمت سرامیک کاری به شیوه اجرای سرامیک نیز بستگی دارد. به طور مثال قیمت نصب سرامیک چسبی از هزینه نصب سرامیک با ملات کمتر است. زیرا در این روش مصالح کمتری مورد نیاز است و همچنین سختی کار کمتری در پی دارد به همین علت دستمزد سرامیک کاری کف کمتری توسط سرامیک کار دریافت خواهد شد. همچنین مواردی مانند زیرسازی سطح و محل نصب نیز بر قیمت نصب سرامیک دیوار موثر هستند. سرامیک کاری نمای ساختمان هزینه ای برابر با هزینه کف ساختمان نخواهد داشت.

 

برای خرید سرامیک وکاشی حوب به چه نکاتی توجه کنیم

نواع سرامیک های موجود در بازار

سرامیک پرسلان

نصب سرامیک کف پرسلان جدیدترین محصول از خانواده های سرامیک است که برای سرامیک کاری کف و سرامیک کاری نمای ساختمان استفاده می شود. به سرامیک هایی که در دمای بالا پخته می شوند، سرامیک پرسلان نامیده می شود. این نوع سرامیک ها از مقاومت بالایی برخوردارند که به علت همین خصوصیت به آنها سنگ مصنوعی هم گفته می شود. هر چه این مصالح تحت دمای بیشتری پخته شوند، سطحی شیشه‌ای و براق‌تری پیدا خواهند کرد. ازین رو سطح سرامیک پرسلانی کاملا براق و صیقلی است. اگر در ساختمان خود مشکل نم و رطوبت دارید، سرامیک کاری پرسلانی بهترین انتخاب است. چرا که این محصول کم‌ترین میزان جذب آب را دارد و ضخامت آن نیز نسبت به سایر سرامیک‌ها مقداری بیش‌تر است.

سرامیک گرانیتی

سرامیک گرانیتی که کمتر از بیست سال است به بازار عرضه شده است. جایگاه ویژه ای در بین افراد پیدا کرده است. در هنگام ساخت و پخت سرامیک گرانیتی رنگ دانه اضافه می شود و موجب می شود تنوع بالایی در طرح و رنگ داشته باشند. سطح آنها مات می باشد و معمولا برای جلای بیشتر آن ساب زده می شود. معمولا طرح آنها ابر رو بادی می باشد و مناسب فضاهای کوچک هستند.

سرامیک اسلب

نصب سرامیک اسلب نیار به مهارت بالایی دارد. سرامیک اسلب به سرامیک ها با ابعاد بزرگ گفته می شود. از این رو در صورت عدم مهارت سرامیک کار در هنگام نصب سرامیک اسلب روی دیوار و کف ممکن است آنها دچار شکستگی شوند. سرامیک کاری کف ساختمان با استفاده از سرامیک های اسلب باید توسط افراد حرفه ای انجام شود زیرا عدم قراگیری صحیح و زیرسازی غیر اصولی ممکن است نتیجه بدی را به دنبال داشته باشد.

سرامیک کف طرح پارکت

سرامیک های طرح پارکت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این کفپوش ها ظاهری چوب مانند دارند و درست شبیه پارکت لمینت های جدید هستند. البته این فقط ظاهر قضیه است سرامیک کف اصلا از جنس چوب نیست و با مواد معدنی تهیه می شود. سرامیک طرح چوب زیبایی فوق العاده ای دارد و اتاق پذیرایی را شیک و جذاب تر نشان می دهد. انواع سرامیک های سه بعدی طرح پارکت نیز وجود دارد که ظاهر متفاوت تری دارند.

سرامیک تایل تراورتن

کاشی تراورتن مانند سنگ آهک زیبایی طبیعی و منحصر به فردی دارد اما این سرامیک ها در برابر آب، لک می شوند و نباید در مکان های مرطوب استفاده شوند. از سنگ، کاشی و سرامیک تراورتن به دلیل زیبایی خاصی که دارد در کف سازی ساختمان استفاده می شود. تنها نکته مهم دور نگهداشتن این سرامیک ها از آب و رطوبت است. شاید بهتر باشد ریسک نکنید و تراورتن را به جای کف، روی دیوار نصب کنید. به هر حال دیوار کمتر کثیف می شود و سرامیک ها بیشتر عمر می کنند.

نصب سرامیک در چه محل هایی بالاترین کارایی را دارد؟

  • سرامیک کاری ستون
  • سرامیک کاری دیوار
  • سرامیک کاری دیوار راه پله
  • سرامیک کاری نمای ساختمان
  • سرامیک کاری کف ساختمان

 

 

 

ابزار و وسایل موردنیاز یک نصاب کاشی کار 

*انبار*بسته های کاشی موردنیاز* لباس کار*دستکش /کفش ایمنی

*جرثقیل دستی*تخته رسم * تخته سیاه* گچ* نوشت افزار* گونیا* پرگار

ویژگی های شخصیتی کاشی کار

کاشی کار نیز جزو افرادی است که در به پایان رساندن کارهای ساختمان نقش مهمی دارد و زیبایی این کار خود را در برابر دیگر اجزای ساختمان زیبا میکند.یک کاشی کار باید از نظر جسمی دارای توانمندی باشد تا بتواند به خوبی از عهده کار بر آید ودر این

کار داشتن دقت لازم به هنگام اندازه گیری و سطح سازی نقش بسیار مهمی دارد.شاید در نگاه اول این کار آسان به نظر برسد اما عایق کردن محیط کار، انتخاب کردن کاشی ها با سایز و طرح مناسب که با محیط مورد نظر هماهنگ باشد و داشتن شناخت در

مورد ارگونومی محیط باعث پیچیدگی این کار میشود.یک کاشی کار باید دستان قدرتمندی داشته باشد حین انجام کار از دقت و حوصله کافی برخوردار باشد.مصالح را به خوبی بشناسد تا بتواند در محیط های مختلف بهترین مصالح را انتخاب کند.

کاشی کار ها باید بتوانند در انجام دادن کارهای عملی توانایی زیادی داشته باشند.

*کاشی کار باید با قوانین ایمنی و بهداشتی کار آشنا باشد و از آن ها استفاده کند این کار باعث یافتن رضایت مخاطب میشود و برای پروژه های بعدی نیز امکان استفاده از او افزایش پیدا میکند.

*یک کاشی کار ساختمان باید از توانایی اجرا کردن طرح های جدید و متفاوت در مکان های مختلف برخوردار باشد.کاشی ها دارای تنوع زیادی میباشند و میتوان در سبک های مختلفی از آن ها استفاده کرد.بنابراین باید با ویژگی های کاشی های جدسد

آشنا باشد تا بتواند به خوبی از آن ها در جای مناسب استفاده کند.

یک کاشی کار باید بتواند گروهی کار کردن را یاد بگیرد.کار کردن به شکل تیمی باعث میشود در نهایت کار خوبی تحویل مشتری داده شود.بعضی از افراد توانایی کار کردن به صورت تک نفره را دارند اما برخی دیگر برای انجام کار به کمک دیگر افراد نیاز

دارند.در ساختمان های مختلف میتوان از کاشی های متفاوتی استفاده کرد.بنابراین یک کاشی کار باید توانایی لازم را برای نصب انواع کاشی ها داشته باشد و با نحوه نصب آن ها آشنا باشد.با استفاده از کاشی در فضاهای اداری، تجاری، مسکونی میتوان

زیبایی را افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت و ورود
شماره موبایل خودرا وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد